Πώς έχει αλλάξει το φλερτ στην ψηφιακή εποχή;

Κοινοποίηστε:

Χωρίς καμία αμφιβολία όλοι μας αναζητάμε και χρειαζόμαστε το φλερτ. Προτού μπούμε σε επιστημονικές δηλώσεις και έρευνες, ομόφωνα θα συμφωνήσουμε ότι το φλερτ λειτουργεί ως ‘καύσιμο’ για την καλή μας διάθεση, την αυτοπεποίθησή μας καθώς και την σεξουαλικότητά μας, αυτό είναι κάτι που μπορούμε καθημερινά να το επιβεβαιώσουμε όταν ερχόμαστε σε επαφή με άλλους. Αυτή η ‘επαφή’ όμως, αλλάζει μορφές τα τελευταία χρόνια.

Αν σκεφτείς το σκηνικό σε παραδοσιακό ‘παιχνίδι’, είναι κάποιο πάρτυ όπου εκείνος θα σε προσεγγίσει και θα περάσουν οι ώρες μιλώντας και ανακαλύπτοντας τα κοινά σας ενδιαφέροντα, ώσπου φεύγοντας να ανταλλάξετε ένα μέσο επικοινωνίας για να κανονίσετε και ένα ραντεβού. Εκεί έρχονται οι τελευταίες έρευνες να σε διαψεύσουν, θέλοντας να σου υπενθυμίσουν πως πλέον υπάρχει το smartphone σου από όπου έχεις διαρκώς πρόσβαση στο email σου, το προφίλ σου στοfacebook και  σε άλλα διαδικτυακά μέρη που έχουν δημιουργηθεί –και- για επικοινωνία. Η τεχνολογία συχνά αντικαθιστά το περιβάλλον του πάρτυ ή του μπαρ και αναλαμβάνει να φέρει πιο κοντά υποψήφιους συντρόφους. Και αυτό είναι από τους βασικούς λόγους που το σκηνικό του φλερτ δεν είναι πλέον το ίδιο.

Με σειρά συχνότητας, οι τρόποι που επιλέγονται πλέον για φλερτ, όπως αποδεικνύεται από πολυάριθμες μελέτες είναι οι εξής δύο:

1.Ψηφιακά

Σε είδε, τον είδες – κάποιος του είπε για σένα, κάποιος σου είπε για εκείνον. Κάπως έγινε και βρήκατε ο ένας τα στοιχεία του άλλου και τώρα είναι στοfacebook. Αυτή είναι η μία εκδοχή του ψηφιακού φλερτ. Αλλά υπάρχει και η περίπτωση να μην έχετε γνωριστεί ποτέ και απλώς να ήταν η φωτογραφία προφίλ σου που φάνηκε ενδιαφέρουσα αρκετά για να γίνετε φίλοι. Ειδικά διαμορφωμενες σελίδες στο ίντερνετ καθώς και εφαρμογές για κινητά αντικαθιστούν με γρήγορο ρυθμό το φλερτ δια ζώσης. Από το 2005 κιόλας, επί εποχής match.com, Hi-5 και MySpace, πολλοί singles αναζητούσαν έμμεσα ή άμεσα έναν σύντροφο. Βέβαια, οι αναζητήσεις ήταν και λιγότερες και πιο κρυφές συγκριτικά με την τωρινή περίοδο. Η γενικότερη στάση του κοινού απέναντι τόσο στις σελίδες και τις εφαρμογές όσο και στους χρήστες τους ήταν αρνητική, πλέον περισσότεροι από τους μισούς έχουν αλλάξει άποψη, έχουν γίνει ακόμη και οι ίδιοι χρήστες. Είναι ένας αποδεκτός τρόπος φλερτ, ιδιαίτερα βολικός για εκείνους που είναι λίγο ντροπαλοί, ανασφαλείς, εκείνους που δουλεύουν πολλές ώρες ή εκείνους που θέλουν κάτι ανάλαφρο για να ξεπεράσουν έναν πρόσφατο χωρισμό. Ο άγνωστος που υπάρχει από την άλλη πλευρά της οθόνης, υπάρχει πάντα η περίπτωση να μην είναι αυτός που λέει πως είναι ή να μην θέλει όσα παρουσιάζει πως θέλει. Και στα δύο σενάρια την απάντηση θα την πάρετε κανονίζοντας μία συνάντηση όταν πια θα νιώθετε την επιθυμία αυτό το άτομο να αποκτήσει σάρκα και οστά και το φλερτ σας να γίνει περισσότερο…ζωντανό.

  1. Φυσικά

Πάντα θα υπάρχει το φλερτ σε μπαρ, πάρτυ, διάφορα events και άλλες περιστάσεις που θα συγκεντρώνουν γνωστούς και αγνώστους που θα έχουν έναν κοινό σκοπό: την διασκέδαση. Από πάντα και για πάντα, η διασκέδαση που θα φέρει πιο χαλαρή διάθεση, θα κάνει και το φλερτ πιο εύκολο. Παράγοντας που θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο είναι το να υπάρχει κάποιο κοινό ενδιαφέρον, είτε αυτό σημαίνει το επάγγελμα είτε το περιεχόμενο της εκδήλωσης, όπως για παράδειγμα μία συναυλία. Πλέον στο παιχνίδι της πρώτης γνωριμίας δεν είναι απαραίτητο να κάνει την πρώτη κίνηση εκείνος, καθώς δεν είναι λίγες εκείνες που δεν διστάζουν να πλησιάσουν πρώτες. Στην περίπτωση αυτού του φλερτ, ισχύει πως ξέρεις από την αρχή με ποιον έχεις να κάνεις, αφού έχεις την δυνατότητα να δεις την εμφάνισή του, τον τρόπο που κινείται στον χώρο και άλλα στοιχεία που θα σου δείξουν αν θες πραγματικά να τον γνωρίσεις. Ο ‘κίνδυνος’ της πιο άμεσης απόρριψης ήταν και θα είναι πάντα ο λόγος που γινόμαστε περισσότερο επιφυλακτικοί και κάνουμε το φυσικό φλερτ να ‘χάνει’ μπροστά στην προστασία του ψηφιακού.

Όποιος κι αν είναι ο τρόπος με τον οποίο νιώθουμε πιο άνετα να αναζητήσουμε έναν σύντροφο που θα ταιριάζει με την διάθεση και τις ανάγκες μας στην παρούσα περίοδο, δεν χρειάζεται να νιώθουν ντροπή ή ενοχή. Απαραίτητο είναι να είμαστε προσεκτικοί, πρώτα αναφορικά με το τι πραγματικά αναζητάμε και έπειτα για το πόσο πραγματικά μας ταιριάζει το άτομο που υπάρχει στην άλλη άκρη της οθόνης ή απέναντί μας.

Δημοσιευμένο άρθρο στο Huffingtonpost.gr

Κοινοποίηστε:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.